3 reden waarom je een expert naast je nodig hebt tijdens een lancering

Door |2023-02-14T21:35:42+01:0014 februari 2023|

Kijk, je bent als ondernemer gewend om alles alleen te doen. En dat is slim, want grote budgetten om je aanbod in de picture zetten heb je nu niet. Maar aan alles voel je dat het tijd is om je aanbod te verkopen, want je hebt van je programma echt een masterpiece gemaakt.   So well hello sales funnel... Na het volgen van een webinar gisteren... weet je zeker Dit wordt jouw manier om je aanbod te verkopen..   Kiek [...]

Ik doe het niet – ik wil het niet of ik kan het niet geneuzel

Door |2023-02-06T17:20:17+01:0013 februari 2023|

Elise had twee weken geleden heel duidelijk in haar agenda gezet >> 15 februari webinar geven <<   Ze zag het helemaal zitten en vol enthousiasme sloten we de coachingsessie af      Vanmorgen sprak ik haar... En vandaag is het... Juist.... we zijn twee weken verder   Al snel kwam ik erachter dat het webinar nog net zo ver was als het moment waarop we de vorige keer afscheid van elkaar namen   Geen aanmeldpagina, geen mailtjes, geen follow up... [...]

Wat veel ondernemers vergeten bij e-mailmarketing

Door |2023-02-06T17:11:11+01:006 februari 2023|

Eén van de grootste fouten in e-mailmarketing is zo simpel. Echt, het is zo simpel, dat het snel over het hoofd wordt gezien.   << Het is de follow-up in al je activiteiten >>     Veel ondernemers stoppen veel energie in het verzamelen van e-mailadressen en bieden bijvoorbeeld een interessante weggever aan op hun website. Maar als het cadeau is ontvangen door de potentiele klanten...dan blijft het daarna vaak stil. Niks geen aandacht meer of tips voor deze geïnteresseerde [...]

3 marketing machines die niet mogen ontbreken om klanten te krijgen

Door |2022-11-23T13:23:09+01:0023 november 2022|

Welke marketing machines zijn slim om in te zetten om klanten te krijgen? De keuze is tegenwoordig reuze, maar deze drie marketing machines ontbreken bij veel ondernemers of ze sputteren en hebben wat nieuwe olie nodig.   Marketing machines inzetten om klanten te krijgen Om klanten te krijgen is het slim dat je een tactiek hebt om je nieuwsbrieflijst te laten groeien, zichtbaar bent voor potentiële klanten via bijvoorbeeld social media en dat je salesactiviteiten inzet om verkoopsignalen op te [...]

Kun je ook te vaak nieuwsbrieven versturen?

Door |2022-10-03T15:01:20+02:003 oktober 2022|

Kun je ook te vaak nieuwsbrieven versturen? Kijk, we weten allemaal dat het slim is om je nieuwsbrieven te versturen... Maar je wil niet bekend staan als de spammer die je mailbox volstouwt met de ene na de andere mail. Waar ligt de grens? Is er een moment dat je te veel nieuwsbrieven verstuurd en klanten ermee wegjaagt of kun je niet vaak genoeg mailen? Wat is wijsheid??? Laten we er samen eens naar kijken.     Optie 1: Kiekeboe... na [...]

Werkt het inschakelen van influencers?

Door |2022-05-24T15:48:19+02:0030 mei 2022|

Al een tijdje loop ik rond met deze vraag: "Werkt dat nou, een influencer inschakelen om je product te promoten?" Ik zie ze voorbij komen met hun grote accounts met tig volgers. En in een flitsende reel op Insta promoten ze een product zoals billendoekjes, water met een smaakje of ga zo maar door... Als ik er marketingtechnisch naar kijk, dan kan ik niet anders dan zeggen... dat werkt, punt.   Veel volgers maakt je interessant om producten aan te [...]

Wel of geen content kalender?

Door |2022-05-04T10:19:09+02:003 mei 2022|

"Maak geen content kalender! Wees jezelf en maak content vanuit je hart." De ene dag krijg je deze boodschap en nog geen 24 uur later zie je juist een bericht van een andere guru op social media met de voordelen van een content kalender. Wat is het nou? Wel een content kalender maken of juist geen content kalender maken? Je raakt gewoon de weg kwijt in alle adviezen op social media en wat is nou écht de manier waarop je [...]

Wat is een customer journey oftewel klantreis

Door |2022-03-02T14:02:29+01:002 maart 2022|

Een customer journey is te omschrijven als het geheel van fases die je doelgroep doorloopt voordat en nadat ze je product aanschaffen of gebruik maken van je diensten. Als ondernemer heb je (als het goed is) jouw doelgroep in kaart gebracht, waarna je jouw marketing op hen hebt afgestemd. Als klant leggen zij echter een eigen weg af waarbij ze afhankelijk van je strategie toevallig of bewust naar het pad van jou bedrijf worden geleid.   Hoevaak heb je contact [...]

Een webinar organiseren

Door |2022-02-16T14:56:29+01:0018 februari 2022|

Een webinar organiseren is een super slimme tool om klanten te krijgen. En als creatieve ondernemer heb je vast zelf weleens live meegedaan aan een webinar. Eventueel heb je deze achteraf on demand bekeken, omdat het niet in een druk werkschema paste of heb je de term in de wandelgangen weleens horen vallen. Nieuwsgierig als je bent, wil je graag weten wat deze marketingtool te bieden heeft. Een webinar organiseren kan ook voor jou deel uitmaken van slimme marketing en [...]

Hoe werkt ClubHouse + een handleiding om te starten

Door |2021-01-20T11:35:57+01:0020 januari 2021|

Vraag jij je ook af hoe ClubHouse werkt? Je hoort over de buzz en ziet het voorbijkomen, maar jij begint net of bent nog niet uitgenodigd voor de nieuwe social app voor een iPhone. Dus wat is ClubHouse eigenlijk? Deze week zette ik mijn eerste stapjes op dit nieuwe platform. Het voelde heel onwennig, want opeens zit je in de app... maar waar begin je? ClubHouse is een gloednieuwe app gebaseerd op je stem, waarin je met iedereen (zelfs met [...]

Ga naar de bovenkant