Marketingmagiër voor intuïtieve coaches die meer klanten willen
Danielle Riemersma
– marketing expert & positioneringsexpert –
Toen ik startte als ondernemer kon ik veel, voelde veel en wilde mensen zó graag helpen. Maar daar begon mijn frustrerende worsteling: ik kreeg maar niet scherp hoe ik mezelf in no time van ‘wie ben jij?’ naar ‘waar wás jij heel mijn leven!?’ kreeg. En ik begreep niet waarom mijn nieuwsbrief, website en posts niet leidden tot een vloedgolf van kwijlende klanten die wilde kopen.
Zelfs ik, met meer dan 25 jaar marketing ervaring op zak, verdween in de drukke online grijze massa en viel niet op bij mijn ideale klanten.
Marketingmagiër voor intuïtieve coaches die meer klanten willen
Danielle Riemersma
– marketing expert & positioneringsexpert –
Toen ik startte als ondernemer kon ik veel, voelde veel en wilde mensen zó graag helpen. Maar daar begon mijn frustrerende worsteling: ik kreeg maar niet scherp hoe ik mezelf in no time van ‘wie ben jij?’ naar ‘waar wás jij heel mijn leven!?’ kreeg. En ik begreep niet waarom mijn nieuwsbrief, website en posts niet leidden tot een vloedgolf van kwijlende klanten die wilde kopen.
Zelfs ik, met meer dan 25 jaar marketing ervaring op zak, verdween in de drukke online grijze massa en viel niet op bij mijn ideale klanten.
Ik wist diep van binnen wel dat ik goed was in wat ik deed. Maar mijn grootste, meest magnetische, moneymaking superpower, de échte reden waarom klanten mij zouden kiezen?
Ik had geen idee.
Tot ik doorhad dat mijn marketingboodschap…
helemaal. niet. aankwam.
Ik strooide met mooie woorden. Maar mijn klant? Die voelde niks en zag mij niet als de expert waar ze voorin in de zaal moesten zitten.
Terwijl ik echt zó goed in mijn vak ben.
- Ik voel haarfijn aan wat iemand nodig heeft.
- Ik begeleid op de diepe laag en transformerend.
- Maar niemand snapt wat ik nou precies doe.
Want mijn echte superpower? Die noemde ik nooit. Ik wist ‘m niet eens. (Oeps… en dat als doorgewinterde marketeer.)
Hoe ik mijn intuïtie moest koppelen aan mijn eigen marketing? Error. En dat uitte zich in vage shizzle die leuk klonk, maar niks verkocht.
Tot ik ging zeggen wat ik écht vond en durfde te staan voor mijn uitgesproken visie.


Mijn jarenlange resultaten liet zien. Of mijn mening uitsprak als marketeer als ik het ergens niet mee eens was.
(Zoals het ligt aan jou als je geen succes hebt… hou op met mij. Daar krijg ik écht jeuk van.)
En die diepvoelende intuïtie eindelijk gebruikte als mijn krachtigste strategie.
Ik ging van: Dag onzeker vogeltje dat niet opvalt.
Naar: Hallo onweerstaanbare expert.
En die resultaten? Die liegen er niet om. Ik verkocht een groot event uit met Eric Scherder en Jan Vayne. Door mijn bedachte marketingcampagnes stonden mensen letterlijk in de rij bij de kassa. Ik begeleidde een opvoedcoach van ‘wie ben jij?’ naar dé expert van Nederland. Zij heeft inmiddels duizenden ouders geholpen en wordt regelmatig gevraagd door RTL. Een andere coach werkt nu samen met grote verzekeraars. Ik was het brein achter tientallen campagnes die de omzet lieten knallen bij ondernemers die jij online waarschijnlijk wél kent.
Niet omdat ze ineens beter werden. Maar omdat ik hun marketing en expertise heb neergezet als een huis en hun boodschap zo messcherp heb gemaak dat klanten ze niet meer konden negeren.
Mijn werk gaat niet over “meer likes”, maar het gaat over doorbreken in je vakgebied en gekozen worden als dé expert.
Mijn jarenlange resultaten liet zien. Of mijn mening uitsprak als marketeer als ik het ergens niet mee eens was.
(Zoals het ligt aan jou als je geen succes hebt… hou op met mij. Daar krijg ik écht jeuk van.)
En die diepvoelende intuïtie eindelijk gebruikte als mijn krachtigste strategie.
Ik ging van: Dag onzeker vogeltje dat niet opvalt.
Naar: Hallo onweerstaanbare expert.
En die resultaten? Die liegen er niet om. Ik verkocht een groot event uit met Eric Scherder en Jan Vayne. Door mijn bedachte marketingcampagnes stonden mensen letterlijk in de rij bij de kassa. Ik begeleidde een opvoedcoach van ‘wie ben jij?’ naar dé expert van Nederland. Zij heeft inmiddels duizenden ouders geholpen en wordt regelmatig gevraagd door RTL. Een andere coach werkt nu samen met grote verzekeraars. Ik was het brein achter tientallen campagnes die de omzet lieten knallen bij ondernemers die jij online waarschijnlijk wél kent.
Niet omdat ze ineens beter werden. Maar omdat ik hun marketing en expertise heb neergezet als een huis en hun boodschap zo messcherp heb gemaak dat klanten ze niet meer konden negeren.
Mijn werk gaat niet over “meer likes”, maar het gaat over doorbreken in je vakgebied en gekozen worden als dé expert.
Wat mij anders maakt dan de rest?


Geef mij drie minuten en ik zie wat jij nog niet zegt. Ik hoor het in je woorden. Ik voel het in je aanbod.
Ik zie waar je klant denkt: mwah… misschien later.
Terwijl jij wél goed bent.
Maar je boodschap verkoopt het niet. Nu nog niet.
Ik kijk naar jou en naar je hele bedrijf. Je doet het niet alleen, want samen bouwen we dat ene verhaal dat jou onweerstaanbaar maakt voor klanten. Omdat ik je help zeggen wat je allang weet, maar nog niet durfde te claimen. Of om uit te spreken waar je nog geen woorden aan kunt geven.
Tot het klopt en je klant denkt: “Dít moet ik nu hebben.”
Wat bied je nu eigenlijk aan? Wat is je doelgroep? Welk voordeel lever je de klant?
Ik zei A en ik dacht dat mijn doelgroep A hoorde. Maar veelal was dat B.
Daniëlle en ik zijn samen aan de slag gegaan met de Tekentafelsessie om de diensten en de doelgroep super scherp neer te gaan zetten. Waar zit de pijn bij de klant? Wat is de wens van de klant? En wat levert het de klant op als mijn dienst wordt ingeschakeld? Dit leverde een duidelijk speerpunt op in mijn dienst, waardoor ik mijzelf veel meer neer heb kunnen zetten als specialist i.p.v. als generalist.
De uitkomsten van onze gesprekken heb ik vertaald naar de teksten op mijn nieuwe website en in mijn omschrijving op LinkedIn. De feedback die ik hierover ontvang is zeer positief; de boodschap is nu compleet duidelijk en men weet mij te vinden voor specifieke vraagstukken.
Ik ben dankzij Danielle eindelijk verlost van de vraag wat ik nu eigenlijk doe. Ik zeg A en men hoort A. Dit trekt precies het juiste publiek aan via de website en LinkedIn.
Is je propositie niet duidelijk genoeg? Krijg je veelvuldig de vraag wat je doet of aanbiedt? Zijn je teksten niet concreet genoeg, waardoor de mogelijke klant niet overgaat tot actie? Heb je niet voldoende of niet de juiste aanvragen voor je product of dienst? Ik kan je Daniëlle van harte aanbevelen!
Toen ik met Danielle ging werken, veranderde alles. Wat een verademing! Met haar kennis, ervaring en persoonlijke aanpak heeft ze me geholpen mijn bedrijf naar een hoger niveau te tillen. Dankzij haar zijn alle processen nu duidelijk en efficiënt ingericht, en dat heeft me zoveel meer rust gebracht.
Als je op zoek bent naar iemand die je helpt met het stroomlijnen van je bedrijf en marketing, stop dan met zoeken en kies voor Danielle. Ze ziet precies wat jij nog niet ziet en helpt je om je bedrijf slimmer en efficiënter te runnen. Hierdoor trek je meer klanten aan, krijg je meer rust in je hoofd en heb je meer tijd in je agenda. Werken met Danielle is echt een gamechanger!
Wat wel super interessant was om weer eens stevig bezig te zijn met mijn marketingboodschap. En vooral met wat ik MOET vertellen om mensen in beweging te krijgen:
“Je kunt een ander niet verder brengen dan waar je zelf bent.”
Dus als je als trainer niet met jezelf aan de slag gaat, blijf je hangen op hetzelfde niveau en kun je dus je deelnemers niet naar een volgend niveau brengen.
En ja, ik leer je ook die trainingen maken. In minder tijd. Trainingen die je keer op keer kan geven. Volgens een kapstok, een structuur, die je de vrijheid geeft om tijdens de training in te spelen op de behoeftes van de deelnemers.
Trainersvaardigheden én aan de slag met jezelf helpen je om écht impact te maken met je trainingen.
Dank Daniëlle voor jouw scherpe blik, goede vragen en liefdevolle aanmoediging om mijn boodschap helder te verwoorden.
Iene Lammers | Totus Training
Een tijdje later heb ik deelgenomen aan een door Danielle georganiseerde lunch & learn. Minstens net zo waardevol! Ze kan confronterende vragen stellen die je aan het denken zetten en waar je echt verder mee komt. De moeite waard!
Wat mij anders maakt dan de rest?
Geef mij drie minuten en ik zie wat jij nog niet zegt. Ik hoor het in je woorden. Ik voel het in je aanbod.
Ik zie waar je klant denkt: mwah… misschien later.
Terwijl jij wél goed bent.
Maar je boodschap verkoopt het niet. Nu nog niet.
Ik kijk naar jou en naar je hele bedrijf. Je doet het niet alleen, want samen bouwen we dat ene verhaal dat jou onweerstaanbaar maakt voor klanten. Omdat ik je help zeggen wat je allang weet, maar nog niet durfde te claimen. Of om uit te spreken waar je nog geen woorden aan kunt geven.
Tot het klopt en je klant denkt: “Dít moet ik nu hebben.”
Wat bied je nu eigenlijk aan? Wat is je doelgroep? Welk voordeel lever je de klant?
Ik zei A en ik dacht dat mijn doelgroep A hoorde. Maar veelal was dat B.
Daniëlle en ik zijn samen aan de slag gegaan met de Tekentafelsessie om de diensten en de doelgroep super scherp neer te gaan zetten. Waar zit de pijn bij de klant? Wat is de wens van de klant? En wat levert het de klant op als mijn dienst wordt ingeschakeld? Dit leverde een duidelijk speerpunt op in mijn dienst, waardoor ik mijzelf veel meer neer heb kunnen zetten als specialist i.p.v. als generalist.
De uitkomsten van onze gesprekken heb ik vertaald naar de teksten op mijn nieuwe website en in mijn omschrijving op LinkedIn. De feedback die ik hierover ontvang is zeer positief; de boodschap is nu compleet duidelijk en men weet mij te vinden voor specifieke vraagstukken.
Ik ben dankzij Danielle eindelijk verlost van de vraag wat ik nu eigenlijk doe. Ik zeg A en men hoort A. Dit trekt precies het juiste publiek aan via de website en LinkedIn.
Is je propositie niet duidelijk genoeg? Krijg je veelvuldig de vraag wat je doet of aanbiedt? Zijn je teksten niet concreet genoeg, waardoor de mogelijke klant niet overgaat tot actie? Heb je niet voldoende of niet de juiste aanvragen voor je product of dienst? Ik kan je Daniëlle van harte aanbevelen!
Toen ik met Danielle ging werken, veranderde alles. Wat een verademing! Met haar kennis, ervaring en persoonlijke aanpak heeft ze me geholpen mijn bedrijf naar een hoger niveau te tillen. Dankzij haar zijn alle processen nu duidelijk en efficiënt ingericht, en dat heeft me zoveel meer rust gebracht.
Als je op zoek bent naar iemand die je helpt met het stroomlijnen van je bedrijf en marketing, stop dan met zoeken en kies voor Danielle. Ze ziet precies wat jij nog niet ziet en helpt je om je bedrijf slimmer en efficiënter te runnen. Hierdoor trek je meer klanten aan, krijg je meer rust in je hoofd en heb je meer tijd in je agenda. Werken met Danielle is echt een gamechanger!
Wat wel super interessant was om weer eens stevig bezig te zijn met mijn marketingboodschap. En vooral met wat ik MOET vertellen om mensen in beweging te krijgen:
“Je kunt een ander niet verder brengen dan waar je zelf bent.”
Dus als je als trainer niet met jezelf aan de slag gaat, blijf je hangen op hetzelfde niveau en kun je dus je deelnemers niet naar een volgend niveau brengen.
En ja, ik leer je ook die trainingen maken. In minder tijd. Trainingen die je keer op keer kan geven. Volgens een kapstok, een structuur, die je de vrijheid geeft om tijdens de training in te spelen op de behoeftes van de deelnemers.
Trainersvaardigheden én aan de slag met jezelf helpen je om écht impact te maken met je trainingen.
Dank Daniëlle voor jouw scherpe blik, goede vragen en liefdevolle aanmoediging om mijn boodschap helder te verwoorden.
Iene Lammers | Totus Training
Een tijdje later heb ik deelgenomen aan een door Danielle georganiseerde lunch & learn. Minstens net zo waardevol! Ze kan confronterende vragen stellen die je aan het denken zetten en waar je echt verder mee komt. De moeite waard!
Mijn visie? Je hebt geen zichtbaarheidsprobleem. Je hebt een niemand-snapt-wat-je-doet-probleem.
In een wereld vol AI en scrollgedrag is spirtuele vaagheid dodelijk. (Don’t shoot the messenger..)
Klanten beslissen op dit moment binnen 3 seconden of jij de moeite waard bent. Daarom is er geen ruimte meer voor “wel oké” of klinkt leuk, maar verkoopt niks tactieken. Wat jij maakt om klanten te krijgen moet constant raak zijn. In je taal, in je toon, maar ook in je positionering.
En jij moet het zélf ook voelen: “Ja, dit ben ik. En dit is waarom klanten voor mij kiezen.” Zodat jij the go-to-person bent en klanten niet meer om je heen kunnen.
En dat is geen magie.
Dat is gewoon messcherpe positionering.
Helemaal vanuit jouw waarheid.
Goed, wie is deze marketingmagiër dan nog meer?
En als je mij goed zou kennen, dan weet je ook dit 👇🏻
Ik ben een tikje dyslectisch dus ik mis wel eens een lettertje… Dat belet me niet om met mijn neus in de boeken te zitten of me voortdurend bij te scholen. Ik vind het heerlijk om nieuwe dingen te leren en mijn hoge snelheidsbrein te voeden.
Ik ben graag buiten, weg van het scherm. Omdat ik daar hele andere antwoorden krijg van het Universum dan achter mijn beeldscherm. Dus loop jij vast in tig ideeën of zit je te veel in je denkbrein, dan neem ik je mee naar mijn tweede coachruimte in Moeder Natuur.
Ik ben nog eigenwijzer dan mijn koppige teckel Tjibbe. Volgens mij is dat mijn kracht als ondernemer, want ik zie overal mogelijkheden en oplossingen, plus ik laat mij niet zo snel uit het veld slaan als er wat tegenslag voorbij komt.
Ik noem mezelf ook weleens een marketing dino. Want ik kom nog uit de tijd dat we millimeters kochten in de krant voor advertenties en flyers de gouden formule waren om klanten te krijgen. En dat de allereerste e-books… niks meer waren dan 5 bulletpoints in een Word-document en massaal door iedereen werden aangevraagd (Ja, echt… dat was toen genoeg.) Seen that, done that en dat maakt dat ik zeg dat de basiswetten van marketing zijn niet veranderd. Het spelletje wel.
Oeverloos emmeren: daar ben ik niet voor. Maar ik zeg niet nee tegen een pittige discussie. Zeg jij A, ben ik er niet van overtuigd… dan zeg ik B. Wees dus voorbereid op lastige vragen van mijn kant en weet dat ik geen genoegen neem met ‘gewenste’ antwoorden waarvan je denkt dat ik ze wil ontvangen.
En denk je, Daan jij kunt mij helpen… stuur mij dan gerust een berichtje
Want jij bent zó goed.
Jij bent van zóveel betekenis.
Maar zolang niemand dat ziet, blijft jouw impact verstopt.
Jij bent precies goed, maar je marketing en positionering nog niet. En ik ben hier om je te laten zien hoe je zichtbaar wordt zoals je echt bent. Zonder vaagheid en zonder te wachten tot iemand je vindt.
Zodat jouw impact niet langer fluistert, maar de wereld wakker schudt.
In het afgelopen jaar heb ik met heel veel plezier met Danielle Riemersma samengewerkt. Ze heeft me geholpen om veel zichtbaarder te worden met mijn bedrijf en we hebben samen een podcast opgezet. Ze heeft me daarbij uitstekend gecoacht. Altijd bemoedigend, altijd inspirerend is het werken met haar. Danielle weet alle ins en outs over de tools die je kunt inzetten hierbij. Ik raad haar ten zeerste aan, want het brengt je marketing naar een hoger plan!
Danielle is het beste wat mij en mijn bedrijf ooit is overkomen. Ze is mijn rechterhand, sparringspartner en motivator. Het is ontzettend fijn werken met Danielle. Zoek je iemand die echt met je meedenkt om je bedrijf beter op de kaart te zetten, dan is Danielle de go-to person.
Daniëlle weet je tot de kern van je boodschap te brengen en laat je dit in alle facetten van je marketing doorvoeren waardoor er met recht magie in mijn marketing ontstaat.
En het mooiste is: ik krijg de bevestiging terug doordat mensen zeggen dat mijn boodschap zo helder is de laatste maanden, door te horen dat je de duidelijkste pitch van het event had, door converterende nieuwsbrieven en salespagina en ‘spontaan’ aanmeldingen via de website binnen te krijgen voor mijn trajecten en programma’s.
We hebben samen gekeken hoe ik de conversie uit mijn challenges nog verder kan verhogen, door mijn deelnemers nog veel bewuster te maken van het feit dat ze mijn aanbod nodig hebben. Daniëlle wist precies al mijn blinde vlekken aan het licht te brengen. Eén van de inzichten die ze mij gaf heb ik gelijk de week erna in een mail toegepast en dat leverde direct een nieuwe klant op.